Crida pel suport a la Grècia que resisteix

Crida pel suport a la Grècia que resisteix i a la seva Comissió per a la Veritat sobre el Deute Públic

Pel dret dels pobles a l’auditoria del deute públic

crisis-grecia

Als pobles d’ Europa  i del món sencer:

A tots aquells i totes aquelles que rebutgen  les polítiques d’austeritat i no accepten pagar  un deute públic  que ofega  i que ha estat contret sense nosaltres i en contra de nosaltres.

Nosaltres, que signem aquesta crida, ens posem al costat del poble grec qui, pel seu vot a les eleccions del 25 de gener de 2015, és el primer d’ Europa i  de l’ Hemisferi  nord que rebutja  les  polítiques d’austeritat aplicades en nom del pagament d’un deute públic contret «pels de dalt», sense  el poble i contra el poble. Al  mateix temps, considerem  que la creació, a iniciativa de la President del Parlament grec, de la Comissió per a  la  Veritat sobre  el Deute  públic grec constitueix un esdeveniment històric d’importància capital, no solament pel poble grec sinó també per a tots el pobles d’ Europa i del món.

Efectivament,  aquesta  Comissió,  composta  per ciutadanes  i  ciutadans vinguts de tot arreu, produirà deixebles en altres països. En primer lloc, perquè el problema del deute constitueix un flagel que castiga durament  a casi tots els pobles d’ Europa i del planeta. En segon lloc, perquè, des d’ara,  hi ha milions i milions de ciutadanes i ciutadans, que amb tota justícia, es plantegen unes preguntes fonamentals relatives al deute.

Què va passar amb els diners dels préstecs, en quines condicions  es van fer els contractes d’aquests préstecs?Quina és la quantitat ja abonada corresponent als interessos i amb quin tipus d’interès, quina part del principal  ja s’ha  reemborsat?  Com és  possible  que  el creixement desmesurat  d’aquest  deute  no hagués  donat  cap  benefici  al poble? Quins  camins van prendre  els  capitals? Quins  van ser  els  seus beneficiaris? Quina  part ha esta desviada, per qui i com?

I també: Quin  va contractar  els préstecs i en nom de qui? Qui va fer el préstec  i quin va ser  el seu rol?  Com és  que l’ Estat  es  va trobar compromès, per quina  decisió i a títol de què? Com uns deutes privats es van transformar en uns de públics? Quin  va comprometre projectes inadequats, qui va pressionar en aquest sentit, qui es va beneficiar d’ això? Es  van cometre  delits,  fins  i tot  crims,  amb  aquests diners? Perquè no  es  determinen    les  responsabilitats  civils,  penals  i administratives?

Totes  aquestes preguntes  s’analitzaran de manera  rigorosa per la Comissió  especial   creada  a  iniciativa de la  President  del Parlament hel·lènic. Aquesta comissió va rebre el mandat oficial: «reunir totes les dades relatives al sorgiment i creixement desmesurat del deute públic, i de sotmetre’ls a un examen científic minuciós amb l’objectiu de definir quina és  la  part il·legítima, il·legal, odiosa o insostenible,  tant pel període dels Memoranda,  de maig de 2010 a gener de 2015, com pels anys anteriors. Més a més, aquesta comissió ha de publicar informacions precises,  accessibles  a  tothom, sostenir  les  declaracions  públiques, suscitar  la  conscienciació de la  població grega, de la  comunitat internacional,  de l’opinió  pública internacional,  i finalment,  redactar arguments i demandes relatives al deute.»

Considerem el dret democràtic més elemental  de qualsevol ciutadà demanar i obtenir respostes clares i precises de totes aquestes preguntes. Considerem que rebutjar la resposta d’ aquestes qüestions constitueix una negació de la democràcia i un rebuig  a la transparència de part dels de dalt que van inventar i utilitzar el «sistema deute» per a enriquir els rics i empobrir els  pobres.  Encara,  més  greu: considerem  que si  conserven gelosament el monopoli de decidir  sobre el destí de la societat, el de dalt priven a l’ immensa majoria dels ciutadanes i ciutadans no solament del seu dret a decidir,  sinó, sobretot, del dret de prendre en les seves mans els seus destins com també el destí de la humanitat.

Per tot això, en aquesta  situació  d’urgència, li  fem  arribar a totes  les ciutadanes  i  tots  els  ciutadans,  als  moviments   socials,  a les  xarxes  i

moviments  ecològics i feministes, als sindicats de treballadors i treballadores  i  a  les  formacions  polítiques que no es  reconeixen en aquesta Europa neoliberal, cada vegada menys democràtica i humana, aquesta crida urgent:

Expresseu la vostra solidaritat amb aquesta Grècia que resisteix, recolzant ara i amb accions a la Comissió per a la Veritat sobre el Deute públic grec i el seu treball d’identificació de la part il·legal, il·legítima, odiosa i/o insostenible d’aquest deute.

Defenseu-la dels atacs indignes de part de tots aquells que, a Grècia  i al món, tenen  un gran interès  en mantenir amagada  la  veritat sobre  el «sistema deute».

Participeu  activament  dels  processos d’auditoria  del deute que s’estan desenvolupant  a Europa i al món.

Compartiu en les vostres xarxes el vostre suport i la vostra solidaritat, ja que solament amb aquest sosté i aquesta solidaritat internacional podrem contrarestar el plans dels poderosos per a asfixiar a la Grècia que lluita contra  els nostres enemics comuns: les polítiques d’austeritat i el deute que ens ofega.

En front d’un adversari  experimentat,  unit, ben coordinat, armat  de poders exorbitants i sobretot decidit a portar fins al final la seva ofensiva contra nosaltres, tots i totes, que constituïm la immensa majoria de les nostres societats,  no podem permetre’ns el luxe de resistir per separat, cadascú al seu lloc.

Hem d’unir, per tant, les nostres forces en un vast moviment  de solidaritat amb la Grècia que resisteix i hem d’aportar el nostre  recolzament  a la Comissió per a  la Veritat sobre el Deute  públic, multiplicant les comissions d’auditoria del deute per tot arreu.

La lluita del poble grec és la nostra lluita i la seva victòria serà la nostra victòria, ja que solament la nostra unió farà la nostra força.

Click here  GreekDebtTruthCommission.org to  sign this Appeal