Setmana d’acció 8-15 octubre 2016 contra el TTIP/CETA

Acte pùblic 18:00 en Plaça Catalunya

ttip-15-de-octubre

Comunicat:

Les organitzacions de la societat civil, sindicals, camperoles i polítiques, joves, homes i dones de tot el món convoquem una tardor en resistènciaper exigir la suspensió dels mal anomenats acords de lliure comerç i inversions, com l’acord entre la Unió Europea i Canadà, conegut com CETA, o el ja conegut TTIP, que es negocia amb els EUA. Estem convençudes que per promoure una societat igualitària i respectuosa amb els drets de les persones i el medi ambient és imprescindible replantejar el sistema de comerç global que, a dia d’avui, únicament afavoreix la concentració del poder en mans d’unes poques multinacionals. La tardor a resistència global crida a la mobilització popular davant dels tractats de lliure comerç i per la fi de la impunitat de les multinacionals.

A Europa i al Canadà, enguany fem especial èmfasi en el CETA, el cavall de Troia del TTIP, que s’ha negociat en secret durant més de cinc anys i pretén ser ratificat a finals de 2016. Tant la Comissió Europea com alguns Estats membres estan empenyent fort perquè el tractat se signi com més aviat millor. El govern en funcions de Mariano Rajoy ha ofert el seu suport incondicional a la signatura del CETA, tot i no tenir cap estudi d’impacte que asseguri un benefici per a la nostra economia, societat o medi ambient.

Tanmateix, com més es coneix el CETA, més gran és l’oposició pública i d’alguns sectors concrets econòmics i socials, com l’agrícola, petites empreses o associacions de jutges, que han denunciat la il·legalitat d’incloure tribunals privats per als inversors, com l’ICS . A més, ja són diversos els estats que per diferents motius han expressat la seva opinió contra aquest tractat.

Malgrat aquesta creixent oposició, la Comissió Europea pretén concloure aquest any la signatura del CETA gràcies al suport d’altres estats membres, entre ells l’Estat espanyol.

Aquesta tardor ens mobilitzem als cinc continents. És una tardor de resistència amb propostes d’un altre model econòmic que posen la vida per davant de qualsevol altra decisió.

A Barcelona us esperem el dissabte 15 d’octubre a les 17h. per formar una cadena humana entre el Consolat de Canadà (Pl. Catalunya) i la Oficina de la UE (Pg. de Gràcia-Provença).

La setmana d’acció a l’Estat espanyol tindrà lloc del 8 al 15 d’octubre a diferents llocs sobre els quals s’informarà a través del web: noalttip.org així com dels twitters: @CATnoalTTIP i @noalttip.