COMUNICAT D’ATTAC-CATALUNYA

“Des d’ATTAC Catalunya defensem que ha de ser la gent, de manera lliure, responsable, col·lectiva i organitzada, la que decideixi el seu destí. A la nostra organització hi convivim independentistes i no independentistes, i això mai ens ha suposat un problema.

Però més enllà de la posició personal de cadascuna de nosaltres davant el futur polític de Catalunya, considerem intolerable la resposta del govern de l’Estat que s’ha agreujat les últimes setmanes i que avui ha fet cim amb una actitud totalment antidemocràtica i repressiva”

D’aquesta manera començava el nostre comunicat del passat 20 de setembre davant la intervenció de la Guàrdia Civil contra les institucions catalanes, des d’aquell dia hem entrat en una deriva lliberticida que ens situa a les portes d’un cop d’Estat encobert sobre Catalunya.

Hem viscut un 1 d’octubre on la solidaritat, la creativitat i la autoorganització popular feien possible un referèndum plantant cara a la violència policial, hem vist a Felip VI parlant de democràcia mentre amenaçava a tot un poble, hem patit l’empresonament d’en Jordi Sànchez i Jordi Cuixart de manera totalment injustificada i, finalment, ara, lluitarem contra l’aplicació de l’article 155 que pretén reduir a cendres l’autogovern del nostre país.

ATTAC Catalunya també vol aixecar la veu per totes aquelles persones que han patit la repressió de l’Estat en aquests 40 anys de democràcia lliberal. Parlem de les companyes anarquistes, antifeixistes, independentistes basques, lluitadores dels drets humans, treballadores, sindicalistes…i especialment per les vuit companyes que el 15 de Juny de 2011 van estar amb nosaltres envoltant el Parlament de Catalunya tractant d’aturar les retalles més salvatges de l’Europa del capital i a les que Convergència i Unió va perseguir fins al punt que, actualment, estan pendents d’entrar a presó.

La lluita que estem vivint a Catalunya va més enllà de l’independentisme, ha deixat al descobert a un Estat on el franquisme no ha acabat de marxar mai, a un conjunt de bancs i empreses que han fet servir el seu poder per doblegar la voluntat popular o a una UE que té al·lèrgia a la democràcia, com moltes hem assenyalat des de la lluita contra el TTIP, la Constitució Europea, l’atac a Grècia, el funcionament del BCE o la seva vergonyosa resposta a la crisi dels refugiats.

En definitiva, estem vivint uns temps greus, uns temps on moltes de les denúncies que hem fet històricament des d’ATTAC estan sortint a la superfície per a la majoria de la població. Uns temps on el suport mutu, les cures, l’organització i la lluita han de ser la resposta. Aquí, però també als barris populars d’Espanya, a les fronteres de Ceuta i Melilla, al costat del record d’en Santiago Maldonado, enmig del Mediterrani, a les portes de Brussel·les o amb les companyes antiglobalització a un altre Seattle.

La solidaritat és la tendresa dels pobles»

ATTAC-Catalunya

26/10/2017