Lliurament a ATTAC Catalunya del Premi a la Difusió del Decreixement de la Comissió de l’Agenda Llatinoamericana Mundial

NOTA DE PREMSA I VÍDEO DE LA CONFERÈNCIA DE TARIQ BAIG

NOTA DE PREMSA
La Comissió de l’Agenda Llatinoamericana Mundial ha lliurat el Premi a la Difusió del Decreixement 2019 a l’entitat ATTAC-Catalunya, una entitat local inclosa en el moviment ciutadà a nivell mundial Associació per a la Tasació de les Transaccions Financieras i Acció Ciudadana. El lliurament s’ha realitzat a la Fundació Valvi de Girona el 21 de febrer

El veredicte del jurat ha volgut posar de relleu:

1) La vintena d’anys d’existència d’ATTAC treballant per establir un control democràtic dels mercats financers i les seves institucions. Va néixer l’any 1998 a partir de l’editorial d’Ingacio Ramonet a Le Monde Diplomatique “Desarmar els mercats” i compta amb noms tan coneguts a nivell internacional com Susan George, i a nivell local com Arcadi Oliveras i Ester Vivas. Té grups a major part de països d’Europa i Amèrica Llatina i , en menor mesura, a Àsia i Àfrica.

2)ATTAC és un moviment d’educació popular orientat cap a l’acció. La finalitat és la d’influir democràticament en moviments socials i organitzacions polítiques i sindicals i també d’impulsar i enfortir una opinió pública mundial independent, activa i ben informada.

3)ATTAC es proposa combatre, la dictadura dels mercats, és a l’origen de gairebé tots els problemes actuals: la destrucció del planeta i les cultures,les desigualtats socials, la inseguretat personal i col·lectiva, i conflictes entre pobles. Des dels seus inicis, treballa per gravar amb l’impost conegut com Taxa Tobin les transaccions especulatives en els mercats de divises, per suprimir els paradisos fiscals i per anul·lar el Deute Extern dels països empobrits.

Alerta contra les regles del joc imposades per les organitzacions i els grups mundials del poder econòmic (FMI, OMC, OCDE, BM ) que només alimenten la liberalització i la desregulació, i estan en contra de les preocupacions ecològiques i la societat del benestar.

El bisbalenc Tariq Baig Vila, activista membre d’ATTAC, ha fet una ponència “Capitalisme verd, la mercantitizació de l’ecologia” on ha defensat que cal establir mecanismes democràtics de regulació i control dels mercats i del sistema financer internacional més enllà dels objectius del mi·lenni -que són insuficients- i més enllà del capitalisme verd o Green New Deal o de l’especulació del “mercat de carboni” que poden retardar els punts de no retorn, però no evitar-los.
Cal un decreixement entès, no com un creixement negatiu, sinó com un canvi de paradigma que posi en primer lloc les persones com a part integrant de la natura i el valor d’ús de les coses en contes del valor de canvi.

VÍDEO DE LA CONFERÈNCIA “CAPITALISME VERD: LA MERCANTILIZACIÓ DE L’ECOLOGIA” DE TARIQ BAIG

Comparte esta entrada en tus redes sociales
Pin on Pinterest
Share on LinkedIn