Xerrada: «On és el 15M i el seu impacte?»

Cuando:
14 mayo 2014 a las 17:00 – 19:00
2014-05-14T17:00:00+00:00
2014-05-14T19:00:00+00:00
Donde:
Seu d'Attac-Catalunya
Carrer Mallorca
330, 08037 Barcelona
Espanya

amb Ismael Peña-López, professor dels Estudis de Dret i Ciència Política de la Universitat Oberta de Catalunya

Des del matí següent a l’acampada a Puerta del Sol el 15 de Maig de 2011 , polítics , periodistes , politòlegs i la ciutadania en general es pregunta quin ha estat l’impacte d’aquell conjunt d’acampades, protestes, manifestos i tot tipus de manifestacions polítiques. Tres anys després gairebé no hi ha consens ni sobre els fets ni, ni de bon tros , sobre el seu impacte . Si mirem els escons de parlaments i ajuntaments , poc o res sembla haver canviat . Si mirem l’esperit de molts moviments socials i les persones que hi participen , sembla que no va quedar pedra sobre pedra sobre l’esperit de la Transició i les institucions polítiques (partits, sindicats, ONG …) que durant aquesta es van crear. Entre tots dos extrems, una àmplia paleta de grisos: propostes de noves lleis electorals, nous reglaments de participació ciutadana, propostes de normativa de qualitat democràtica o transparència a tots els nivells, nous protocols d’actuació en les plataformes ciutadanes, nous partits, eleccions primàries. Està tot això relacionat? Com casa l’aparent immobilisme en les altes institucions amb l’aparent revolució en carrers i assemblees?