Des de fa alguns anys estan apareixent polígons industrials i urbanitzacions per tot arreu així com noves carreteres, ferrocarrils, línies elèctriques, centres intermodals i altres infrastructures que modifiquen constantment el territori que ens envolta.
Els efectes sobre els camps de conreus, els boscos i el paisatge de tanta urbanització, infrastructures i edificis son lamentables com ho son també els perniciosos efectes econòmics que està produint aquest model sobre les persones.
En aquest moment a Catalunya es ven i es compra territori com mai s’havia fet. “Catalunya en venda”, títol d’aquest treball, reflexiona sobre la situació actual. El motiu d’aquest escrit és precisament explicar perquè s’està produint aquest fenomen.
Sumari
1· ANTECEDENTS A LA SITUACIÓ ACTUAL DE L’HABITATGE
2· SITUACIÓ ACTUAL
Compradors i venedors
Els preus
Habitatges per a rics, habitatges per a pobres
El paper de l’Administració
De cara al futur
3· EL MODEL ECONÒMIC
4· EL MODEL URBANISTIC
5· ELS SERVEIS
6· L´EVOLUCIÓ DE LA CIUTAT
La proposta urbana de megaciutat
Barcelona ciutat global
Les conseqüències de ser ciutat global
La dissecció dels barris
7· ÀREA METROPOLITANA I REGIÓ
L’expansió territorial
8· EL NO URBANIZABLE
El mercat agrícola
Agricultors de països emergents
La Sobirania Alimentaria dels Pobles”
El malbaratament energètic de “l’agrobussines”
Com a conclusió sobre la defensa del no urbanitzable
9· LA SOSTENIBILITAT
El decreixement sostenible
10· INFRASTRUCTURES I TRANSPORT
Els nous traçats
Els inversors
El transport
La mobilitat
Deslocalitzacions
Les planificacions sectorials de carreteres i ferrocarrils
L’Alta Velocitat
Altres infrastructures
11· LA SOCIETAT DEL CONEIXEMENT
12· LA NOVA SITUACIÓ DEL MERCAT IMMOBILIARI
Els tipus de interès
Conseqüències de la crisi
L’immigració i l’habitatge
Les subvencions
13· L’HABITATGE DE PROTECCIÓ OFICIAL
L’accessibilitat
El cost
Barcelona i els Habitatges de Protecció Oficial, HPO
Qui mana realment?
14· EL LLOGUER COM ALTERNATIVA
15· CONCLUSIONS
16. FONTS