Vídeo: «10 propostes per una fiscalitat justa de cara a les eleccions del 14F»

Nou vídeo al nostre canal
«10 propostes per una fiscalitat justa de cara a les eleccions del 14F»

Xerrada de Jaume Garcia Vicente, jubilat, advocat laboralista al Colectiu Ronda. Membre d’ATTAC Catalunya i de la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidaria.
Streaming del  dilluns 8 feb 2021 ales
 18:00 h
es pot veure en aquest ’enllaç

La «Plataforma per una fiscalitat justa, ambiental i solidària», de la qual forma part ATTAC- CATALUNYA,  proposem un decàleg de mesures de cara a les properes eleccions al Parlament de Catalunya del mes de febrer:

1. Rebaixar i igualar el mínim exempt en l’Impost sobre el Patrimoni i Impost sobre successions i donacionsi suprimir-ne les bonificacions a la quota.
  2. Impost sobre Societats: activant un impost solidari sobre els guanys de les grans empreses amb resultats extraordinaris en l’exercici 2020
  3. Consolidar les modificacions i augments fets en els trams autonòmics a l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) i equiparant la tributació de les rendes del capital a les rendes del treball.
  4. Apujar l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA)per a béns sumptuaris mentre es determina el tipus “0” per a determinats productes sanitaris i d’higiene personal.
  5. Creació d’una Taxa Covid amb tipus impositius entre l’1% i el 3% a partir dels patrimonis d’1 milió d’euros.
  6. Doblar l’Impost sobre dipòsits de les entitats de crèdit(del 0,03% actual a com a mínim el 0,06%).
  7. Taxa Google i TaxaTobin: Consolidar l’actual proposta d’impostos i accelerar el més aviat possible la recaptació d’aquesta taxa.
  8. Prohibició de contractació i ajudes públiques a empreses amb seus en paradisos fiscals.
  9. Reformar els beneficis fiscalsper millorar-ne l’equitat.
  10. Augmentar la tributació per una fiscalitat verda

Descarrega’t el decàleg complet aquí: decaleg_feb21

**************

La Plataforma per una fiscalitat justa, ambiental i solidària està formada per entitats i persones a títol individual, unides per la preocupació per l’evolució del nostre sistema fiscal, cada vegada més regressiu i injust, i el model de societat que se’n deriva.

Donen suport a la Plataforma: OXFAM INTERMON a Catalunya, AICEC-ADICAE Catalunya, ATTAC ACORDEM, Attac Catalunya, CCOO DE CATALUNYA, CONFAVC (Confederació d’AAVV de Catalunya), CUS (Coordinadora d’Usuaris de la Sanitat), CRISTIANISME I JUSTÍCIA – Fundació Lluís Espinal, ECAS (Entitats Catalanes d’Acció Social), Forn de teatre Pa’tothom, ECOLOGISTES EN ACCIÓ DE CATALUNYA, Economistes en acció (Grup Economia Social del Col·legi d’economistes), FETS (Finançament Ètic i Solidari), PROJECTE FIARE, JOVES D’ESQUERRA VERDA (JEV), L’OCUC (L’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya), MLP (Moviment Laic i Progressista), PTP (Associació per a la Promoció del Transport Públic), SINDICATO DE TÉCNICOS DEL MINISTERIO DE HACIENDA (GESTHA), UCC (Unió de Consumidors de Catalunya), UGT DE CATALUNYA.