Arcadi Oliveres: Introducció a l’Economia

Introducció a l'Economia ATTACAmb aquest primer llibret iniciem, des d’ATTAC – CATALUNYA, una col·lecció a l’estil dels companys de França. El seu objectiu principal es facilitar a la ciutadania la comprensió del que està passant al món actualment, amb rigor, honestedat i sense adoctrinar a ningú. Perquè estem dins d’un procés de canvis econòmics, tecnològics, científics, polítics, socials i culturals que sovint no acabem d’entendre.

Per començar, ho fem amb l’Economia, una ciència moltes vegades estranya que tracta amb xifres, %, finances, bancs, etc.
El nostre apreciat company Arcadi Oliveres, professor d’Economia de la Universitat Autònoma de Barcelona, president de Justícia i Pau i membre del recent constituït (juny 2003) Consell Científic i Assessor d’Attac- Catalunya, va impartir 5 sessions d’Economia Bàsica a l’octubre del 2002 al Centre Cultural “La Farinera” del Clot. Van ser tant interessants que vam decidir resumir-les i publicar-les. I aquí tenim el resultat, tot i esperant que a vosaltres, lectors, us pugui ser tant clarificador com va ser pels que vam tenir la sort d’as- sistir al curset.

AGRAÏMENTS

A les persones que van fer els resums, després d’escoltar les gravacions: G.Canal, F. Cardoso, I. Font, S. Forns, J.M. Julià i J. Seguí.
A Anna M. Garriga, que va fer la primera revisió, donant-li continuïtat al conjunt.
A Arcadi Oliveres, per fer les sessions del seminari, la revisió final i autoritzar la publicació.
A Nausica Martínez, per fer el disseny de portada.
A Rafa Partagás, per fer la diagramació.
A vosaltres també, lectors, que podeu fer-ne difusió tant com vulgueu: aquest llibret no té Copyright.

Introducción a la economía
Introducción a la Economía.pdf